1.travnja - 11.travnja

Ukazati na bogatstvo tradicije koju baštinimo i pokazati zašto se europska kultura u svojoj najdubljoj matrici može nazvati kršćanskom te uputiti na djela i osobe bez kojih je ona nezamisliva.

... o Danima kršćanske kulture

"Imago pietatis" - koncert za solo sopran i orgulje

Split, 8.travnja 2017 - 20:00

crkva Bezgriješne Djevice Marije (sestre Ančele)

"Imago pietatis" - koncert za solo sopran i orgulje

Sudjeluju:
Monika Cerovčec, sopran
Pavao Mašić, orgulje

Intenzivno proživljavanje Kristove Muke i Križnoga puta svoje je najjasnije odraze zadobilo u umjetničkim djelima. Odrazi su pritom svojstveni Muci, tijekom koje se upravo jedan takav trenutak u kršćanskoj tradiciji svojim značenjem posebno istaknuo: Veronikin rubac na kojem ostaje sačuvan trag Spasiteljeva mučeništva, kao prva imago pietatis (lat. sućutna slika) u nizu brojnih uprizorenja Kristove Muke. Uz skladbe vokalne baštine na temu Muke, na ovom koncertu bit će izvedeni i birani stavci Bachova glazbenog testamenta, Umjetnosti fuge, djela u kojem neki pronalaze skrivena nadahnuća poput odlomka Lukinog evanđelja (Luk 14, 27-35) koji ističe potrebu da se uzme na se križ i slijedi Spasitelja. U baroknoj estetici upravo su takvu ulogu ponijeli tzv. imitativni oblici – kanon i fuga, analogijom imitacija teme = imitacija Krista. Bach ide korak dalje, pa čitave fuge odražava na način da su sve dionice i njihovi pomaci zamijenjeni, čime je druga fuga doslovna slika u ogledalu one prve. Ne prepoznajemo li upravo u tom skladateljevom postupku Veronikin rubac?

Monika Cerovčec (Varaždin, 1983) solistica je Zbora Hrvatske radiotelevizije i ansambla Antiphonus. Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirala je studije glazbene kulture i solopjevanja (klasa prof. Lidije Horvat – Dunjko). Debitirala je u zagrebačkom HNK-u u ulozi Drugog dječaka (W. A. Mozart: Čarobna frula), a kasnije nastupa u ulogama Nimfe (C. Monteverdi: Orfej), Gianette (G. Donizetti: Ljubavni napitak), Karolke (L. Janáček: Jenůfa) i Jelene (I. Zajc: Nikola Šubić Zrinski). Godine 2005. nastupila je u Dubrovniku u ulozi Bastiena (W. A. Mozart: Bastien i Bastienna). Iste godine osvojila je 1. nagradu na državnom natjecanju u Dubrovniku, a zatim odlazi u Mainz u Njemačkoj gdje uči kod A. Karasiaka. Pohađala je i majstorske tečajeve mnogih, svjetski poznatih pjevača, kao što su M. Lipovšek, C. Eder, L. Spitzer, M. Nador. Kao solistica nastupala je s Orkestrom Hrvatske vojske, Orkestrom HRT-a, Zadarskim komornim orkestrom te Cantus Ansamblom. Zapaženi su njezini nastupi na području baroknog, ali i suvremenog repertoara: za projekt kantati francuskih skladatelja Ljubav nježna, ljubav okrutna, uz Hrvatski barokni ansambl, osvojila je nagradu Orlando, a bilježi i istaknute nastupe uz pijanista Filipa Faka, te ansambl Cantus (s kojim je 2016. izvela monodramu Erwartung A. Schoenberga).

Pavao Mašić (Šibenik, 1980), dobitnik nagrade Grand Prix Bach na Bachovom orguljaškom natjecanju u Lausanni (2006.), razvija uspješnu karijeru koncertnog orguljaša i čembalista. Raznovrsni interesi njegovog umjetničkog djelovanja obuhvaćaju repertoar baroka i romantizma – s naglaskom na opusima J. S. Bacha i francuskih skladatelja - koji, u kombinaciji s temeljitim istraživačkim radom, kao i konstantnom potragom za što izražajnijim interpretacijama, rezultiraju upečatljivim, virtuoznim i vrlo cijenjenim nastupima. Od 1999. glavni je orguljaš u crkvi sv. Marka u Zagrebu, a od 2008. djeluje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje danas u zvanju izvanrednog profesora podučava nove generacije orguljaša i čembalista. Redovito nastupa na važnim koncertnim pozornicama diljem Europe i Rusije, a od recentnih aktivnosti valja izdvojiti gostovanje u Svetoj Zemlji u bazilikama Betlehema, Nazareta, Jeruzalema i Tel-Aviva u 2015. te Rusiji u 2016. Više od 20 nacionalnih i međunarodnih nagrada svjedoče o kvaliteti njegovog umjetničkog rada: laureat je međunarodnih orguljaških natjecanja u Švicarskoj, Hrvatskoj i Španjolskoj, te je proglašen najboljim mladim hrvatskim umjetnikom u 2006. Snima za Hrvatsku radioteleviziju i Croatiu Records; raznolika diskografija uključuje tri albuma ovjenčana s ukupno 7 Porina. Tako je njegov prvi album pod nazivom 1685. s djelima za čembalo Bacha, Handela i Scarlattija proglašen najboljim albumom klasične glazbe u 2012., dok je albumom 100% BACH, ostvarenom u suradnji s orguljašem Antom Knešaurekom, predstavljen djelić orguljskog opusa J. S. Bacha za čiju su prvu integralnu izvedbu u Hrvatskoj (17 recitala) dvojica orguljaša osvojili nagrade Milka Trnina i Nagradu grada Zagreba. Posljednji, dvostruki album Skladbi za orgulje Anđelka Klobučara također osvaja čak četiri Porina u više kategorija klasične glazbe.