17.ožujka - 27.ožujka

Ukazati na bogatstvo tradicije koju baštinimo i pokazati zašto se europska kultura u svojoj najdubljoj matrici može nazvati kršćanskom te uputiti na djela i osobe bez kojih je ona nezamisliva.

... o Danima kršćanske kulture

Predavanje "Simbol križa na primjerima prve kršćanske umjetnosti" i predstavljanje knjige "Slava križa. Simboli i slike vjere u ranokršćanskoj kulturi" dr. Ivice Žižića u izdanju Kršćanske sadašnjosti

Dubrovnik, 21.ožujka 2018 - 19:30

Dvorana Ivana Pavla II.

Predavanje "Simbol križa na primjerima prve kršćanske umjetnosti" i predstavljanje knjige "Slava križa. Simboli i slike vjere u ranokršćanskoj kulturi" dr. Ivice Žižića u izdanju Kršćanske sadašnjosti

Sudjeluju:
don Ivica Pervan,
prof. dr. sc. don Ivica Žižić

Glazbeni program:
VIS mladih iz župe sv. Spasa

Predavanje ima nakanu pružiti neke elemente interpretacije simbolike križa na primjerima prve kršćanske umjetnosti. Riječ je o pokušaju da se simbol križa iščita iz teološke perspektive, uzevši u obzir raznovrsnost njegovih kulturnih izričaja u ranom kršćanstvu. Prvi dio – u znaku pitanja o križu kao estetskom paradoksu – ispituje različitu tipologiju križeva, odnosno, najranije formacije i funkcije simbola križa u vjeri i običajima prvih kršćana. U daljnjem govoru, razvija se ideja vizije križa kroz dva segmenta: križ kao pobjedni znamen i slavni križ. Pritom dolazi na vidjelo da je ranokršćanska vizualna kultura izrasta iz simbolizma križa i njegovih soterioloških interpretacija. Na temelju analize različitih primjera križa u ranokršćanskoj simbolici i umjetnosti, otvara se posljednji dio predavanja – ljepota križa – koji ima za cilj ukazati na vlastitosti kršćanske liturgijske estetike.

Autor u knjizi temeljito obrađuje složena pitanja suodnosa umjetnosti, teologije i liturgije u ranokršćanskom razdoblju. Promatra ih s gledišta crkveno-povijesnog, povijesno-umjetničkog i općeg teološkog, napose liturgijskog, ikonografskog i mistagoškog vida. „Slava križa” je izvorni znanstveni rad koji na sveobuhvatan način želi prikazati glavne teme i modele ranokršćanskog umjetničkog izražaja na temelju metodologije kulturne analize u odnosu prema dogmi i nauku crkvenih otaca te liturgiji.