1.travnja - 11.travnja

Ukazati na bogatstvo tradicije koju baštinimo i pokazati zašto se europska kultura u svojoj najdubljoj matrici može nazvati kršćanskom te uputiti na djela i osobe bez kojih je ona nezamisliva.

... o Danima kršćanske kulture

Zagrebački gitaristički kvartetglazbeni sastav

 Zagrebački gitaristički kvartet
U repertoaru Zagrebačkoga gitarističkog kvarteta temeljno mjesto pripada djelima baroknih skladatelja u obradama Ante Čaglja. Tradiciju obrađivanja Bachovih djela za gitaru solo - prvenstveno suitâ za lutnju i violončelo, te violinskih sonata i partita - započeo je još Španjolac Francisco Tárrega (1852-1909). No, za razliku od tadašnjih romansiranih tumačenja baroka - trenda koji su slijedili i drugi glazbenici, ali su ga gitaristi zbog niza razloga najdulje zadržali - Čagljeve prilagodbe ostaju vjerne izvorniku: poštuju prirodu četveroglasnoga sloga i izvornih tonaliteta, uz pomoć proširenog instrumentarija gdje se, uz dvije standardne, koriste sopran-gitara i gitara sa sedam žica. Od važnijih djela valja spomenuti izbor iz Couperinovih Pièces pour le Clavecin, Bachove orguljaške preludije i fuge, te prvu cjelovitu izvedbu Umijeća fuge na gitarama.

O opravdanosti izbora te uspjehu tih projekata svjedoče i publika i kritika. Branimir Pofuk u Jutarnjem listu bilježi: "Zaljubljeničku opčinjenost Bachom predstavljaju ulomci iz Umjetnosti fuge te sjajna obrada jednog orguljskog preludija i fuge čije teme četiri gitare ispjevavaju poput najboljeg vokalnog kvarteta (doduše, ja sam na nekim mjestima čuo i čitav zbor)." Johannesburški dnevnik The Citizen donosi kritiku Michaela Trauba koji piše da "odsutnost nosiva instrumenta, kao što su orgulje, nije značila mnogo, jer su aranžmani i izvedba veoma dobro uhvatili način i intelektualni sadržaj te glazbe" a Colin Cooper u britanskom Classical Guitaru navodi da je obrada Umijeća fuge prikazala "svu glazbu, sve uzbuđenje, sav humor i vještinu vrhunskog majstorstva s kraja skladateljeva života".

Ovaj iskusan ansambl mladih glazbenika, koji sačinjavaju Tomislav Vasilj, Krunoslav Pehar, Melita Ivković i Mak Grgić, održao je brojne koncerte u Hrvatskoj i svijetu, od Kanade do Indije, od Rusije do Južne Afrike. Osvojili su nagrade na nekoliko priznatih međunarodnih natjecanja, premijerno izveli deset djela suvremenih hrvatskih skladatelja i prvi put izveli cjelokupno Bachovo Umijeće fuge na gitarama, izazvavši oduševljenu recenziju u uglednom časopisu Classical Guitar: bilo je to jedno od mojih nadojmljivijih i najživljih iskustava gitare uopće. Više o Zagrebačkome gitarističkom kvartetu na adresi: www.guitar4.com